Steroid anabolik – apa itu? Pertama kursus pemula

Bagi mereka yang ingin beralih ke alat berkuasa untuk mendapatkan keuntungan besar-besaran dan masih tidak tahu harus bermula dari mana, penting untuk mengetahui prinsip-prinsipnya kerja ubat hormon, ciri-cirinya, berguna dan kesan negatif terhadap kesan, dos dan kaedah badan permohonan. Mula-mula anda perlu memahami apa itu steroid dan mengapa ubat ini harus digunakan di bawah kawalan yang ketat pakar dan hanya sekiranya memerlukan keperluan sebenar.

Artikel ini ditulis untuk tujuan maklumat sahaja. pemahaman umum, kita sama sekali tidak digalakkan untuk menggunakan ubat serupa. Dan kami mengesyorkan agar anda mencapai matlamat anda sukan dengan bantuan proses latihan yang kompeten, memerhatikan pemakanan badan yang betul dan lengkap pemulihan selepas kelas.

  • Apa itu steroid?
  • Bagaimana steroid berfungsi?
  • Kesan sampingan
  • Apakah steroid anabolik?
  • Bagaimana cara menerima dan ciri penggunaan?
  • Kursus steroid untuk pemula
    • Ubat apa yang digunakan tambahan pada steroid kursus
    • Diet steroid
    • Adakah saya memerlukan terapi selepas kursus pada tahun pertama
    • Latihan steroid
  • Kesimpulannya

Apa itu steroid?

Steroid adalah ubat hormon. Tetapi untuk memahami bagaimana mereka berfungsi dan bagaimana menggunakannya, anda perlu mengetahui apa itu hormon dan mengapa mereka diperlukan. Ringkasnya, hormon dihasilkan oleh kelenjar. bahan organisma, tanpa keterlaluan sedikit pun, menentukan model tingkah laku organisma dan mengawal semua proses aktiviti kehidupan.

Steroid pertama muncul di Jerman pada akhir 30-an. Ini ubat hormon yang digunakan dalam perubatan untuk merawat gangguan metabolik. Sudah pada tahun lima puluhan steroid dengan berkesan dirawat:

  • atrofi otot;
  • luka bakar;
  • anemia
  • beberapa bentuk barah;
  • menghentikan perkembangan AIDS;
  • pulih selepas operasi;
  • Dipulihkan selepas patah tulang yang teruk;
  • mati pucuk yang berkaitan dengan ketidakseimbangan hormon;
  • osteoporosis.

Semua hormon anabolik, kecuali beberapa, misalnya, insulin atau hormon pertumbuhan adalah testosteron sintetik. Ia adalah testosteron yang disebut raja hormon lelaki, memang begitu asas dalam persenjataan atlet. Sifat utama testosteron adalah:

  • peningkatan jisim otot;
  • penurunan yang kuat dalam proses katabolik;
  • penyertaan hormon dalam perkembangan alat kelamin dan alat kelamin sekunder tanda-tanda dalam jangka masa tertentu;
  • peraturan spermatogenesis dan tingkah laku seksual;
  • pembahagian dan peraturan jumlah dan struktur lemak tisu subkutan, mempercepat pembelahannya;
  • kesan kuat terhadap metabolisme nitrogen dan protein proses.

Apa itu steroid anabolik

Bagaimana steroid berfungsi?

Dengan pengecualian insulin, hormon pertumbuhan dan oxymethalone, yang bertindak meningkatkan sel darah merah dan hanya secara tidak langsung dikaitkan dengan pengeluaran hormon seks, semua steroid mempunyai kesan positif terhadap metabolisme protein-karbohidrat dan mengasimilasikan semua elemen yang berguna dan diperlukan untuk pertumbuhan otot.

Contoh hebat bagaimana steroid berfungsi adalah tapak pembinaan. Bayangkan bahawa tubuh manusia adalah bangunan bertingkat rumah tersebut. Pembinaannya memerlukan bahan binaan (protein, lemak, karbohidrat, unsur surih dan lain-lain) dan pembina (hormon). Jadi, orang yang tidak menggunakan doping adalah rumah yang sedang dibina dengan rumah yang kecil sekumpulan pembina. Oleh kerana jumlahnya sedikit, prosesnya lambat dan memerlukan masa yang lama untuk membina lantai, walaupun trak dengan bahan binaan semuanya dibawa dan dibawa batu bata, empat pembangun tidak dapat mendirikan bangunan pencakar langit untuk seminggu. Perkara yang sama berlaku dengan badan atlet.

Sekarang mari kita bayangkan menggunakan contoh yang sama dengan atlet yang menggunakan steroid. Pembangun pada pendiriannya (pertumbuhan otot) menjadi kadang-kadang lebih lama, dan semakin lama kursus, semakin banyak pembina yang boleh anda gunakan tapak pembinaan. Hanya tinggal pembinaan bahan dan mesti ada banyak! Contoh ini sempurna menunjukkan kerja ubat anabolik hormon.

Bentuk sebelum dan selepas

Kesan sampingan

Seperti semua ubat, steroid mempunyai sejumlah kesan sampingan:

  • peningkatan tekanan darah;
  • pengumpulan air yang berlebihan (edema);
  • maskulinisasi;
  • mudah marah, mungkin terasa agresif tingkah laku
  • insomnia
  • keguguran rambut
  • barah
  • jerawat
  • atrofi testis;
  • hiperkalsemia.

Apakah steroid anabolik?

Steroid terdapat dalam bentuk tablet (oral) dan boleh disuntik bentuk.

Bentuk lisan jauh lebih senang, tetapi dianggap lebih beracun. untuk badan. Oleh kerana ubat itu melalui hati dua kali. Dihidupkan Pada pusingan pertama, metabolit memasuki aliran darah, dan pada pusingan kedua mereka dikeluarkan dari organisma. Proses pereputan dan perkumuhan disertai dengan bahan kimia tindak balas yang meracuni badan.

Ubat suntikan boleh diberikan beberapa kali seminggu atau bahkan sekali jika anda menggunakannya sebagai sinergis di kompleks. Kekerapan suntikan bergantung pada komposisi minyak eter. Selepas pemberian ubat secara intramuskular, kapsul dibuat dari ubat yang diberi dos memasuki aliran darah. Jadi sekiranya ketumpatan eter lebih tinggi, dan komposisinya multikomponen, pembubaran lebih perlahan, yang memberi masa yang lebih lama tindakan.

Dadah dicirikan oleh kekuatan androgenik dan anabolik. Terdapat skala aktiviti androgenik dan anabolik – kekuatan, yang diukur sebagai peratusan, dan setiap ubat mempunyai kesan khas yang bertujuan untuk anabolik kesan atau pada androgenik.

Contohnya: Methandienone, aktiviti anaboliknya adalah 200% dari testosteron, dan androgenik – 50% testosteron, dan aktiviti anabolik stanozolol sama dengan 320% testosteron, dan androgenik – 30% testosteron. Anabolik lebih tinggi aktiviti ubat itu, lebih berkesan untuk set berkualiti tinggi otot, dan semakin tinggi aktiviti androgenik, semakin tinggi risikonya kesan sampingan, salah satunya adalah peningkatan jisim yang cepat, kerana kerana kesan androgenik pengekalan air.

Semua ubat tertumpu pada kekuatan, jisim, daya tahan, kualiti otot, tetapi bergantung pada profil mereka, diarahkan pada kesan androgenik atau anabolik, dan hasilnya bergantung.

Untuk apa steroid digunakan?

Bagaimana cara menerima dan ciri penggunaan?

Tablet diambil 10 minit selepas makan atau sebelum mengambil makanan tambahan sukan. Penerimaan sebelum makan dikaitkan dengan yang hebat penyerapan nutrien untuk pertumbuhan otot. Kursus tablet diambil “tangga” atau piramid (secara beransur-ansur meningkatkan dos harian) atau latar belakang ketika dos tidak berubah sepanjang pentadbiran.

Penting untuk mengetahui berapa lama ubat tertentu dikeluarkan dari badan, supaya latar belakang hormon yang dibuat oleh hormon sintetik tidak memiliki “lubang”, yaitu kekuatan yang sama kekuatannya. Jadi sebagai contoh, tindakan methandienone tidak melebihi 6 jam dan dengan satu dos, kesan pada badan hilang sepenuhnya, dan ubat seperti stanozolol berlangsung selama sembilan jam.

Penggunaan ubat suntikan harus didekati serius.

Pertama, suntikan berminyak larut dalam jangka masa yang panjang, dan sekiranya berlaku pentadbiran yang tidak betul boleh menyebabkan abses. Suntikan boleh lakukan secara intramuskular sahaja. Otot gluteal, delta dan quadriceps Bagus untuk suntikan.

Kedua, penting untuk memasukkan jarum dengan panjang dan penggunaannya sepenuhnya jarum dari jarum suntikan 5 cc, untuk memudahkan pentadbiran ubat, jarum dari 2s terlalu kurus dan bagi sesetengah eter sama sekali tidak sesuai.

Ketiga, ampul perlu dipanaskan sebelum diperkenalkan, ia akan berlaku minyak lebih cair. Tidak seperti ubat oral, yang mana hitung dos harian, hitung suntikan seminggu atau sepuluh hari. Contohnya: dos testosteron mingguan enanthate adalah 500 mg, yang bermaksud bahawa dos ini dibahagikan kepada dua suntikan, dengan jumlah masa yang sama antara mereka. Atau setiap lima hari atau hari dalam seminggu (Isnin, Khamis).

Kursus steroid untuk pemula

Kursus pertama harus terdiri daripada ubat sederhana, atau satu ubat itu. Dos minimum harus digunakan, dan Tempoh tidak boleh melebihi 6 minggu.

Contoh kursus steroid sederhana:

  1. Methandienone. 30 mg sehari, tempoh kursus 6 minggu. Penyambut Tetamu ubat harus dibahagikan kepada tiga dos yang sama 10 mg.

Jadual dos: 5 hari 10 mg pada waktu pagi. 5 hari 10 mg pada waktu pagi, 10 mg dalam makan tengah hari. 22 hari 10 mg pada waktu pagi, 10 mg pada waktu petang dan 10 mg pada waktu malam. Selebihnya dua puluh hari terdapat penurunan dos secara beransur-ansur (5 hari – 10 mg pada waktu pagi, 10 mg pada waktu makan tengah hari, dan 5 hari pada 10 mg pada waktu pagi).

  1. Stanozolol dan Nandrolone Decanoate. Stanozolol sehari diambil 20 mg, dan Nandrolone Decanoate 200 atau 250 mg (bergantung pada pengeluar) satu suntikan seminggu sekali. Prinsip penerimaan Stanozolol sama dengan tablet yang lain steroid. Decanoate harus disuntik seminggu sekali.
  2. Masteron dan Oxandrolone. Dos Masteron harian adalah 30 mg sehari, Oxandralone 400 mg seminggu, yang mesti dibahagikan kepada dua suntikan dengan jangka masa yang sama.

Jadual ke arah methandienone

Methandienone Minggu ke-1 Minggu ke-2 Minggu ke-3 Minggu ke-4 Minggu ke-5 Minggu ke-6
Pagi 10 mg 10 mg 10 mg 10 mg 10 mg 10 mg
Hari Dari hari Sabtu 10 mg. 10 mg 10 mg 10 mg 10 mg Sehingga Selasa termasuk 10 mg.
Petang Dari hari Khamis 10 mg. 10 mg 10 mg 10 mg Sehingga hari Khamis termasuk

Jadual untuk kursus Stanozolol dan Nandrolone Decanoate

Stanozolol / Nandrolone Decanoate Minggu ke-1 Minggu ke-2 Minggu ke-3 Minggu ke-4 Minggu ke-5 Minggu ke-6
Pagi 10 mg / suntikan pada awal minggu 10 mg / suntikan pada awal minggu 10 mg / suntikan pada awal minggu 10 mg / suntikan pada awal minggu 10 mg / suntikan pada awal minggu 10 mg / suntikan pada awal minggu
Petang Dari hari Sabtu 10 mg./ 10 mg / 10 mg / 10 mg / 10 mg / Sehingga Selasa termasuk 10 mg./

Jadual untuk kursus Masteron dan Oxandrolone

Masteron / Oxandrolone Minggu ke-1 Minggu ke-2 Minggu ke-3 Minggu ke-4 Minggu ke-5 Minggu ke-6
Pagi 10 mg / suntikan pada hari Isnin dan Khamis 10 mg / suntikan pada hari Isnin dan Khamis 10 mg / suntikan pada hari Isnin dan Khamis 10 mg / suntikan pada hari Isnin dan Khamis 10 mg / suntikan pada hari Isnin dan Khamis 10 mg / suntikan pada hari Isnin dan Khamis
Hari Dari hari Sabtu 10 mg./ 10 mg / 10 mg / 10 mg / 10 mg / Sehingga Selasa termasuk 10 mg./
Petang Dari hari Khamis 10 mg. 10 mg 10 mg 10 mg Sehingga hari Khamis termasuk

Beberapa atlet berpengalaman mengambil stanozolol secara solo, dan mencapai keputusan yang sangat baik, jadi kursus steroid ditunjukkan di atas hanyalah beberapa contoh atau beberapa yang mudah kompleks.

Ubat apa yang digunakan tambahan pada steroid kursus

Untuk menyokong tubuh dengan penggunaan steroid yang berpanjangan, anda boleh ambil kardiomagnil untuk menipiskan darah, dalam dos 75 mg sehari sekali selepas makan. Boleh diambil aspartame untuk peraturan kalium, magnesium dan natrium, 0,5 hingga 1 tablet tiga kali sehari. A juga, sekiranya terdapat kesan sampingan yang berkaitan dengan peningkatan tekanan darah dan degupan jantung sambung bersama dari tablet enalapril in pada waktu pagi dan metoprolol � tablet dua kali sehari.

Steroid anabolik - apa itu? Kursus pertama untuk pemula

Diet steroid

Semasa penggunaan steroid, atlet mesti meningkat pengambilan protein dalam jumlah tidak kurang dari tiga gram per 1 kg berat badan. Kalori harian tidak boleh lebih rendah daripada 5000 kcal. Sekiranya mematuhi beberapa makanan dengan sekatan tertentu, jika mereka perlu kerana perlembagaan khas atlet.

Di antara waktu makan dan waktu tidur, anda harus mengambil protein atau smoothie karbohidrat.

Sangat penting untuk memantau jumlah garam yang dimakan, juga produk yang mengandungi kolesterol berbahaya, produk tersebut mampu menahan air dan menebal darah, yang sangat berbahaya kesannya, kerana steroid meningkatkan hemoglobin.

Adakah saya memerlukan terapi selepas kursus pada tahun pertama

Biasanya, selepas kursus pertama steroid, tidak dana tambahan untuk memulihkan wang anda sendiri latar belakang hormon, sebagai dos dan tempoh pentadbiran hormon kecil. Sekiranya atlet itu mengira kursus doping kedua, maka masuk akal untuk menggunakan mana-mana agen hepatoprotective, kecuali carcil, disebabkan oleh phytoestrogenic kesan.

Latihan steroid

Semasa kursus, latihan secara beransur-ansur menjadi lebih banyak berat, peningkatan berat badan, bilangan pengulangan dan bilangan senaman sendiri. Tidak ada arahan khas untuk latihan, mereka harus dibina berdasarkan tugas, sama ada daya tahan, kekuatan atau isi padu.

Kesimpulannya

Steroid sangat berkesan untuk mendapatkan jisim otot, dan juga pada pencapaian petunjuk dan hasil lain yang bertujuan raja hormon seks adalah testosteron. Sekiranya anda menghampiri permohonan doping dengan serius, makan dengan betul, berehat dan bersenam, seorang atlet dapat mencapai keputusan yang belum pernah terjadi sebelumnya tanpa dia tidak akan pernah mengambil steroid.

Rate article
WSPORT.ORG - latihan, diet yang sihat dan badan sukan impian anda yang indah.
Add a comment